1 december 2021

Wat is Hreflang Tag en hoe het te gebruiken om resultaten te genereren in internationale SEO

2 min read
seo hreflang

Marketinganalisten moeten voortdurend in contact staan met de niche en, wanneer zij werken voor bedrijven die andere landen willen bereiken, houdt dit ook in dat zij de wereldmarkten kennen. En in termen van Digitale Marketing, is de Hreflang Tag een fundamenteel item in dit type van strategie.

Wat is Tag Hreflang?

Met het hreflang-attribuut, dat in december 2011 door Google is geïntroduceerd, kunt je zoekmachines laten zien wat de relatie is tussen webpagina’s in alternatieve talen. Met andere woorden, het is zeer nuttig wanneer je inhoud creëert specifiek voor een lokaal publiek.

Seo hreflang voegt een signaal toe aan zoekmachines op het moment dat een gebruiker een zoekopdracht geeft in een bepaalde taal en verwacht een resultaat in die taal te vinden in plaats van een pagina met vergelijkbare inhoud in een andere taal.

Dit kan jouw conversies verhogen door ervoor te zorgen dat jouw doelpubliek op de voor hen meest geschikte versie van jouw pagina terechtkomt.

seo hreflang

Hoe de Hreflang Tag werkt in Ranking

Hoewel seo Hreflang niet direct helpt om het verkeer te verhogen, kan het wel de juiste inhoud aan de juiste gebruikers leveren. Het helpt zoekmachines de juiste versie van de pagina op de SERP te zetten op basis van de locatie en taalvoorkeuren van elke bezoeker aan jouw site.

Heeft mijn site de Hreflang Tag nodig?

De Hreflang Tag is in de eerste plaats nuttig voor bedrijven die in andere landen willen binnenkomen en groeien en willen leren hoe ze dat via Digital Marketing kunnen doen.

In tegenstelling tot de cannonical tag kan Google immers de originele en de ontbrekende versies van de inhoud identificeren, aangezien de Hreflang Tag in staat is Google de bestaande verschillen tussen pagina’s op basis van taal te tonen, om ze bij een zoekopdracht te kunnen onderscheiden.

Het belangrijkste doel van de tag is dan ook niet om het verkeer naar jouw site te verhogen, maar om ervoor te zorgen dat de inhoud het juiste publiek bereikt, aangezien Google verwarring ongedaan maakt door de juiste versie van de inhoud aan te geven.

Dit maakt een enorm verschil in de rangschikking van de inhoud, aangezien de relevantie van de pagina’s van jouw site door het algoritme wordt berekend op basis van hoe ze door de gebruikers worden gezien.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *