administratie

Tips voor het innen van contributie

Ach jah, lidmaatschapsgeld. Zo simpel in theorie, zo ingewikkeld in uitvoering. Heb je hulp nodig om jouw leden daadwerkelijk te laten betalen. Hier volgen enkele tips voor contributie innen:

Begin op tijd

Je weet net zo goed als wij dat het vaak een paar e-mails kost om mensen ertoe te brengen een bepaalde actie uit te voeren – en dat omvat het betalen van lidmaatschapsgelden. Dat gezegd hebbende, hoe eerder je mensen eraan kunt herinneren om hun contributie te betalen, hoe beter. Hoe vroeg moet je beginnen? Nou, drie maanden voor het verlopen is een redelijk goed tijdsbestek. Volgens onderzoek is drie maanden voorafgaand aan het verstrijken van de periode het populairste moment om te beginnen met het verlengen van het lidmaatschap – meer dan 40 procent van de verenigingen begint dan!

Laat jouw leden online betalen

Vandaag de dag is gemak absoluut noodzakelijk. Hoe gemakkelijker mensen hun lidmaatschapsgeld kunnen betalen, hoe groter de kans dat ze dat doen. En hoe kunnen mensen het gemakkelijkst betalen? Online! Tip: Zorg ervoor dat je bij het verzenden van uw herinneringsmails een betaallink naar jouw leden opneemt waarmee ze in een paar klikken direct hun betaling in orde kunnen maken. Als je ze naar de bank brengt, is de kans groter dat ze een storting doen en niet jouw betaling overmaken.

Personaliseer jouw herinneringen

De kans dat iemand jouw e-mail leest, is vele malen hoger als de e-mail aan hen is gericht. Gepersonaliseerde intro’s helpen het begrip spam te elimineren. Dat gezegd hebbende, begrijpen we dat je honderden tot honderden (zo niet duizenden tot duizenden) leden kunt e-mailen. Dus hoe personaliseer je al die berichten (zonder je verstand te verliezen)? Eenvoudig – een AMS! Een AMS, wat staat voor Association Management System, is een technologische oplossing die is ontworpen om je te helpen jouw lidmaatschap te beheren. En aangezien het gekoppeld is aan de database van jouw organisatie, kun je al jouw e-mails gemakkelijk personaliseren, zonder dat je iets hoeft te doen!

Wees mild

Je leden hebben het druk, druk, druk, en soms schiet de gedachte om hun lidmaatschap te verlengen gewoon in hun gedachten. Maar straf ze daar niet voor. Het is zelfs beter voor iedereen (zowel jij als je leden) als je een of andere respijtperiode aanbiedt. Leden zullen eerder vernieuwen in de respijtperiode dan nadat ze volledig zijn vervallen. Opmerking: twee tot drie maanden is hier de standaard.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *