Digitaal of fysiek marketen

Steeds worden er veel meer activiteiten digitaal gemaakt of geautomatiseerd. Je komt het ook vaker tegen, termen zoals; Search Engine Marketing, Search Engine Optimization, Linkbuilding, Meta description marketing etc. Deze termen worden steeds belangrijker met de tijd aangezien veel bedrijven nu meer afhankelijk zijn en eigenlijk alleen maar gebaseerd zijn op de wereld van e-commerce. E-commerce is niet iets nieuws maar toch is het groter dan ooit. Voor wat oudere bedrijven is het dan belangrijk om keuzes te gaan maken over enige verandering in hun bedrijf, door bijvoorbeeld dingen te digitaliseren en/of automatiseren. Hier speelt marketing ook een enorm belangrijke rol en daarom wordt in dit artikel toegelicht wanneer en waarom je iets fysiek of juist digitaal wilt gaan marketen.

Digitaal

Als je pas een bedrijf bent gaan starten, een bedrijf dat bestaat uit een klein assortiment met producten en een website is het dan toch een stuk handiger om een nadruk te leggen op de digitale wereld van marketing. Denk dus aan woorden die je eerder in de inleiding hebt gelezen, Linkbuilding was hier één van. Dankzij deze ‘strategie’ van marketing kan je ervoor zorgen om meer verkeer naar je website te realiseren, dit is eigenlijk ook wel het doel van vrijwel alle strategieën die werden genoemd. Bij Linkbuilding zorg je ervoor dat er meer leidraden zijn richting jouw website om zo je website populairder te maken. Je kan ervoor kiezen om zelf zulke teksten te schrijven met links naar je website toe, maar je kan ook Linkbuilding uitbesteden aan een bedrijf met veel meer kennis en ervaring op dat vakgebied om de juiste teksten, links en zoekwoorden te gebruiken en om meer resultaat te krijgen.

Fysiek

Ook al wordt er meer digitaal gedaan, fysieke marketing kan je nog lang niet vergeten. Dankzij fysieke marketing maak je het mogelijk om face to face meer sympathie en emotie over te brengen naar een potentiële klant wat toch ervoor kan zorgen dat er voor jou wordt gekozen. Wanneer je een bedrijf bent met veel digitale en fysieke componenten zou je toch willen dat je dus ook gebruik maakt van die fysieke componenten en daar ook enige vorm van marketing realiseert. Je wilt dan zoveel mogelijk gebruik maken van je eigen bereik.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *