LinkedIn adverteren

De advertentiemogelijkheden op LinkedIn

LinkedIn werd in 2003 in de Verenigde Staten geboren met als doel een netwerk van verbindingen tussen professionals en bedrijven te creëren. Resultaat van de vindingrijkheid van Reid Hoffman, al bekend onder de makers van PayPal, tot op heden heeft LinkedIn een constante stroom van gebruikers. LinkedIn is geboren met als doel bedrijven en professionals met elkaar in contact te brengen en is het eerste sociale netwerk dat zich toelegt op werk. In tegenstelling tot andere sociale netwerken is meerderjarigheid strikt vereist en om zeker te zijn van het bereiken van het grootste aantal waardevolle contacten, is het noodzakelijk om een ​​zeer gedetailleerd profiel in te vullen met persoonlijke gegevens, kwalificaties en huidige en eerdere werkervaring.

Dankzij een constant geactualiseerd profiel/ curriculum vitae legt het algoritme verbindingen met andere gebruikers en zet het, op basis van de ingevoerde informatie, een mechanisme van vraag en aanbod op gang. Net als bij de andere sociale netwerken blijft de mogelijkheid om te publiceren, commentaar te geven, te liken en te delen constant.

Waarom investeren in LinkedIn

Zoals we al zeiden, moedigt LinkedIn de gebruiker aan om zoveel mogelijk persoonlijke gegevens in te voeren, details en updates zijn de sterke punten van een winnend profiel. Deze schat aan uiterst gedetailleerde informatie is de ideale basis voor een succesvolle B2B- advertentiecampagne. LinkedIn is de digitale media waarmee je het beste jouw doelgroep kunt targeten d.m.v. LinkedIn adverteren voor demografische en professionele gegevens.

Met betrekking tot advertentiecampagnes biedt LinkedIn adverteren drie verschillende sponsoringstools:

  • Gesponsorde advertenties
  • Gesponsorde inhoud
  • Gesponsorde inmail-berichten

Net als bij Facebook vindt campagnebeheer plaats via een advertentieaccount en kunnen sponsoring alleen worden gedaan vanuit een bedrijfsprofiel via LinkedIn adverteren. De door tekst gesponsorde advertenties zijn de eenvoudigste tool die beschikbaar en goedkoop is. Ze bestaan ​​uit titel, tekst en afbeelding, verschijnen als een voor de hand liggende reclameboodschap en kunnen bovenaan of rechts op het scherm worden ingevoegd, ze zijn zeer snel te maken en de kosten volgen de regels van betalen per klik.

In tegenstelling tot tekstadvertenties verschijnt gesponsorde inhoud in de feed op de startpagina en wordt deze alleen gezien door het publiek dat is gekozen op basis van de targeting. De inhoud is mogelijk al gepubliceerd of ad hoc gemaakt, in de vorm van een afbeelding of video. Net als door Facebook gesponsorde berichten, wordt dit type inhoud gemarkeerd met het woord “gepromoot” bij LinkedIn adverteren.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *