Beginnen met LinkedIn adverteren

LinkedIn is erg populair. Niet alleen om op de hoogte te blijven van wat je collega’s en zakelijke kennissen aan het doen zijn, maar ook om op te adverteren. Wil je hier graag mee aan de slag, maar weet je niet zo goed hoe je dit het beste aan kunt pakken? Hieronder vind je een aantal vragen waar je een antwoord op zou moeten bedenken om met een effectieve LinkedIn advertentie strategie te komen.

Wat is je doel precies?

Het is allereerst goed om te bedenken wat je doel precies is. Wil je graag wat meer naamsbekendheid creëren voor je merk? Zou je meer bezoekers naar je website willen trekken, is het de bedoeling dat je meer leads genereert? Of wil je vooral meer verkopen doen? Formuleer je doelen zo concreet mogelijk.

Bepaal het budget

Ook is het verstandig om van tevoren te bedenken wat je budget eigenlijk is. Kies een totaalbudget voor je campagne, maar stel ook een bedrag beschikbaar dat dagelijks gebruikt kan worden.

Wie is je doelgroep?

Vraag jezelf ook af wie je doelgroep is. Op welke gebruikers wil je je advertenties richten? Bepaal zo concreet mogelijk je doelgroep. Dit zorgt ervoor dat je gericht aan de slag kunt met je campagnes, waardoor adverteren direct al een stuk effectiever wordt. Je kunt je doelgroep op veel verschillende manieren concretiseren, bijvoorbeeld op basis van hun locatie, hun functietitel, bedrijven met een bepaalde bedrijfsgrootte, de vaardigheden van de betreffende persoon of het geslacht of de leeftijdsgroep van diegene.

Wat heb je te bieden?

Zorg ervoor dat je iets waardevols te bieden hebt. De content die je plaatst dient goed aan te sluiten op je bedrijf. Relevante content zorgt voor kwalitatieve leads en dat is natuurlijk precies wat je wilt hebben.
Tip: wil je graag aan de slag met LinkedIn adverteren? Brandfirm helpt je daar graag bij.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *